måndag 4 januari 2010

Ett heltidsjobb

Puh, nu har jag ett heltidsjobb - med att söka jobb!!!

Första intrycket från AF var bra, ett trevligt bemötande men jag undrar hur ofta de funderar över att alla inte tidigare besökt dem.

När man kliver in genom dörren här i Motala, så finns de på flera våningar, men det står inte vart man som ny besökare ska vända sig. Men genom trevliga besökare så kom jag rätt ganska fort. Väl inne stod en trevlig tjej som talade om vad jag skulle göra:

- Ta en nummerlapp, följ med mig till en jobbsökarstation och fyll i dina uppgifter här. Då går själva besöket mycket fortare.

Tack för det! Jag behövde bara vara där i 45 minuter. Sedan var det hem till datorn, fylla i mer uppgifter, se till att alla handlingar gick iväg till A-kassan. Det tog bara 4 timmar!!! På AF:s hemsida kan man inte lägga in några färdiga dokument - utan skriv in ditt CV på nytt. När ska denna institution blir modern?

Nästa steg är att gå på en Basinformation på fredag. Får se hur många jobb jag hunnit söka innan dess.

1 kommentar:

  1. Tror inte att du kommer behöva gå utan jobb specielt länge med dina meriter, det löser sig snart. Viktigast just nu är att du snart har semester :-) Eller hur??

    Snart är vi redo för Take Off,,kram

    SvaraRadera