onsdag 6 januari 2010

Helgmorgon

Sovmorgon till kl. 10.00!!! Inte likt mig, men det är faktiskt skönt någon gång att strunta i vad klockan är. Men jag tycker att halva dagen är förstörd...... Nu måste jag hitta på något positivt för att kompensera de "förlorade" timmarna.

Lite tung i huvudet är jag också. Det var en mycket trevlig kväll i går, i härliga vänners sällskap, men fördrink, champagne, rött vin, dessertvin och mer rött vin sätter sina spår. Men det är ju faktiskt helt självförvållat, det fanns ingen som tvingade mig att dricka.

Fick ett härligt meddelande från min yngsta dotter - hon och hennes kompis vill komma över hit, få lite god mat samt att vi alla ska lära oss lite av varandra om hur bloggen fungerar. Det känns kanonkul. Men först får vi ta semestern.

Idag måste tvättmaskinen gå, stryka lite samt skicka ett par jobbansökningar. Jag har ju också gått en kompetensutvecklingskurs hos Trygghetsrådet och i morgon är det dags för uppföljning av den. Då ska jag träffa min handledare, Gunnel och vi ska gå igenom vad vi kom fram till.

Nu är det dags att starta med diskmaskinen, för att sedan gå över till tvättmaskinen och därefter till strykbrädan. Oj då, måste hämta in lite ved också, det är kallt och snöar, så det är bäst att hålla brasan igång.

2 kommentarer:

  1. Vi kommer så gärna :)
    Ska bli mysigt!!
    Men först semester som sagt ;)

    Lite jobbigt är det allt att vara tung i huvet även om det är självförvållat, så jag tycker lite synd om dej ändå :D
    kram

    SvaraRadera
  2. Ha, ha.... säger ju det mamma, på sin begravning (som jag hoppas väntar många många år till) såska vi spela red red wine och bjuda på nattvard! :-) klockrent.

    kram

    SvaraRadera