måndag 4 januari 2010

Dag 1


Då är jag framme vid första arbetslösa dagen. Ska ta mig till arbetsförmedlingen idag. Kollade via nätet angående öppettider och blir lite förvånad, 10-16. Det innebär att vi som är morgonpigga får vänta långt in på dagen innan vi kan besöka förmedlingen.

Vad kan det bero på? Vad gör man på morgonen på AF? Och vad gör man på eftermiddagen? Det finns en sång med följande text: "vad helvete gör man på banken efter 3?", man kanske ska ställa samma fråga till AF: "vad helvete gör ni på AF före 10?"
När tillfälle ges ska jag ställa frågan till ansvariga.

Men nu samlar jag ihop mina handlingar, ID och intyg, som ska tas med och rapport om mitt besök kommer senare.
Kanske vi kan bygga en snögubbe likt den vi gjorde 2006, när jag kommit hem efter mitt AF-besök.

1 kommentar:

  1. Lycka till idag !

    Håller med dej, vad f-n gör de innan 10 ??

    Kram K

    SvaraRadera