fredag 29 januari 2010

Intervjuträning


Idag är det dags för en jobbintervju. Jag tror tyvärr att det är ett jobb som inte riktigt passar för mig. Det är en rekryteringsfirma som hört av sig och de vill gärna träffa mig. Alla sådana tillfällen är ju bra - man får ju intervjuträning, eller hur? Bäst att jag kollar igenom kompetensinventeringen - vad var mina starkaste sidor? Driftig, drivande, prestigelös och samordning var nog de ledord som passade bäst in på mig. Det ska i alla fall bli spännande att gå på den här intervjun. Ett extra plus denna dag blir också att få träffa min underbara kompis Annika. Vi ska ta en lunch på Strandgatan 2 i Linköping. Jag blir alltid så glad när jag träffat Annika, hon ger mig energi och hopp.

På väg hem från Linköping, ingår en tur till CityGross för en inköpsrunda och givetvis ett stopp vid Vreta handelsträdgård för att köpa ett stort fång tulpaner. Jag får väl ge dem till mannen i mitt liv som försenad namnsdagspresent. Det var ju Carl igår, och precis innan sängdags kom jag ihåg att säga grattis. Jag är urdålig på namnsdagar!
Ett besök på kansliet ingår i dagens schema. Har också en jobbansökan på G, den måste skickas idag. Kom just på att min uppfattning är att det finns lite fler lediga jobb att söka. Stämmer det som experterna säger - vi är på väg in i en högkonjunktur?
En skön, slapp fredagkväll hoppas jag på.

2 kommentarer:

  1. Du är som en "Diana" (har namnsdag idag, grattis) när Du flyger fram mellan de olika initiativen. Om allt kommer från Dig själv, måste jag säga, att Du är enastående!
    PS. Jag heter också Carl.DS

    SvaraRadera
  2. Visste inte att du eRRet också hette Carl. Självklart ett stort grattis på namnsdagen till dig käre svåger. Hälsa Jola också (hon kanske har namnsdag idag?)

    SvaraRadera