torsdag 28 januari 2010

Nitlotter och en vinst

Igår var det tätt med nitlotter. Jag började på morgonen med att skrapa 2 Sverigelotter, inte någon vinst där inte. Sen åkte jag till kansliet, där hade tjejerna fixat en ny mailadress som inte fungerade så bra. Och ni som känner mig, vet att när det gäller teknikproblem har jag inget tålamod alls. Jag försökte fixa - men det blev nit där också. Men självklart fixade tjejerna det här senare under dagen.

Men lite styling av sovrummet - det blev faktiskt en vinst. Helt plötsligt kändes det - våren kommer nog i år också! När jag hämtade posten fanns ett kuvert från en tilltänkt arbetsgivare. Tror ni att de ville träffa mig - nej, nit även där. Bara 120 sökande hade de haft till tjänsten. Inte lätt att bli uttagen till en intervju.På kvällen var det bingospel i Folkets park. MHK tillsammans med IFK Motala bedriver den verksamheten sedan minst 30 år tillbaka och jag tycker det är viktigt att besöka "inkomstkällan" några gånger per säsong. Det blev NIT hela kvällen.

Nu står en kaka i ugnen, jag får besök av ett av mina nätverk nu på förmiddagen. Vi träffades när vi gick en kompetensinventering via Trygghetsrådet. Nu ska vi se hur det går för oss i jobbsökandet. Kvällen kommer att bjuda på besök i Sporthallen, ska titta på herrseniorernas träning. Jag får säkert skotta lite snö under dagen också. Jag kan ju inte lämna all skottning till min älskade. Något måste jag ju faktiskt fixa och just nu vräker snön ner utanför fönstret.

4 kommentarer:

  1. Jodå, jaså, skotta! Jag har hört ett och annat från en ansträngd!

    SvaraRadera
  2. Känns inte direkt som nån vårkänsla när man tittar ut, men skönt att det blev lite vår i ert sovrum!! :)

    SvaraRadera
  3. Om inte våren är i luften ute så är den i luften inne i Ert sovrum. Gratulerar!

    SvaraRadera
  4. Ja det kan man tolka på olika vis, ha ha ha!!!!

    SvaraRadera