tisdag 5 januari 2010

Brrrr!!!! Minus 15 grader

Idag är det kallt ute, -15 grader, närjag gick för att hämta "tomposten" Motala Tidning. Det bet ordentligt i kinderna, må jag säga. Men jag tycker fortfarande att det är härligt att det är vinter, när det ska vara vinter.

Idag är det Trettondagsafton och min dag startar med en tur till Linköping, jag ska göra ett besök hos min underbara kiropraktor. Han gör underverk med min axel. Jag trodde aldrig att den skulle bli bra igen, men efter ett halvårs behandling så är jag av med all värk. Helt fantastiskt.

Jag ska också passa på att göra ett snabbt besök hos Expert, lämna tillbaka datorn och se när de tänker skicka ett betyg. Det är faktiskt så att det är bra att ha, när man söker nya jobb, så nu får jag allt ligga på lite. Det är säkert inte så många som jobbar idag eftersom det är helgdagsafton, men några trevliga f.d arbetskamrater träffar jag säkert.

Ikväll ska vi ha lite gäster - Maria och Christer. Maria är sekreterare i Motala Handbollskamrater där jag är ordförande. En bättre sekreterare kan man inte ha i en förening och framför allt - en otroligt härlig vän. Självklart är Christer också en härlig vän. Det ska bli kanonskoj att de kommer hit, så vi får äta och dricka lite gott den här aftonen. Fy sjutton - oxveckor framöver, ingen ledighet förrän påsk.

Måste säga GRATTIS till några personer idag. Cilla, Görgens dotter fyller år samt min gamla kompis Kange. Hoppas ni får härliga födelsedagar med tårta och många paket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar