måndag 14 mars 2011

Vill inte, vill inte, fy

Vill inte gå till tandläkaren idag. Är nervös, har ont i magen och glömde att se till att jag "kissade" på burk i morse. Skulle göra det inför provtagning idag, men det var bortblåst. Jag är alltså nervös. Ska ju rensa tandfickor i en fjärdedel av munnen. Vet att jag kommer att få ont, så jobbet får vara utan mig idag. Jag VILL INTE. Tyvärr har jag inget att säga till om tydligen, utan det är snart dags att ge sig iväg. Det blir säkert bra när det är färdigt.

Efter det tar vi en sväng till Lantmäteriet, för ett sista möte innan förrättningen som är nästa måndag. Vi har lite att gå igenom. Spännande och hoppas att bedövningen sitter i, så att jag fixar det här. Sen tar vi lasarettet när jag ändå är hemma. Provtagning inför fredagens besök hos diabetessköterskan. Får väl lämna kisseprov senare i veckan, eftersom jag nu glömde det.

Ska också försöka få till ett optikerbesök. Behöver verkligen prova ut nya glasögon och det är ju inte ofta numera man är i stan samtidigt som butikerna har öppet, så lika bra att passa på. Det bästa vore om jag också hann med ett besök på MHK:s kansli. Kanske, kanske!

Nu får jag väl ta en dusch, lugna ner nerverna, det är knappt att fingrarna styr för dessa jäkla nerver, och göra sig reda för tandis. Håll tummarna, kör hårt - snart är klockan 08.30 och då är det över.

1 kommentar: