söndag 20 mars 2011

Tre små hjärtan

har sovit här. Först skulle de sova i mormor och Göggas säng, och vi skulle sova i soffan. Rätt var det var kom ett par små fötter tassandes.
  • - Mormor, jag vill sova hos er!
  • - OK, kom du lille vän
Då var det dags för barn 1 att förflytta sig till oss. Maken flyttar tillbaka till sin säng i sovrummet.
Nya fötter kommer tassandes till soffan.
  • - Mormor, jag kan inte sova, G snarkar så mycket.
Jaha, då var det 2 barn och 1 vuxen i soffan.
Till sist kom även barn 3, så mormor förflyttades till golvet (en madrass) och sen sussade vi gott. De är för härliga dessa små liv.
Frukosten är avklarad, nu spelas det TV-spel. Snart dags för morgontvätten.

Idag kommer föräldrarna på lunch, så det är dags att börja fixa lite. Och så njuter vi av solen, den tar nog bort all snö som kom häromdagen.

På eftermiddagen åker vi till klubblokalen och färdigställer lite inför morgondagens förrättningsmöte med Lantmäteriet. Sen blir det slappa, ladda och ha det mysigt.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med barnbarn, mina är så stora nu så den där gosetiden är över men dom är så goa och snälla och ställer upp när man behöver hjälp.Jag är så glad över mina barnbarn de är 15, 18,19,20 och 21 år i år. Är jag så gammal att jag kan ha så stora barnbarn, oj oj oj. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är härligt med de små livet. Mina äldsta barnbarn blir 16 i sommar och jag är absolut inte gammal, hi hi hi. Kram till dig och hoppas du njuter nu.

    SvaraRadera