måndag 14 mars 2011

Kräva ersättning!

Fy tusan, jag kommer till tandis, skakar som 100 asplöv av nervositet, klockan går. 07.50 går jag fram till mottagningssköterskan och undrar vad de håller på med. Jag skulle vara hära 07.20. Oj då, får jag till svar. Måste jag kolla.

Och vad tror ni hänt - de har glömt bort mig. Hon som skulle in och fixa min mun, hade satt upp att hon skulle börja jobba 08.00.

Jag hade mitt nästa möte inbokat 08.45 så nu räckte inte tiden till. Kan jag begära ersättning för förlorad arbetsförtjänst? Nej, det kan jag inte!!!! Du får lite produkter som plåster på såren. OK! Men om JAG missat tiden så hade de debiterat MIG. Var är rättvisan?

Ny tid 18:e april 17.20! Kul, en månads väntan. Tur att jag inte skulle kolla blodtrycket direkt efter beskedet. För det var nog högt. Mitt humör var inte att leka med!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar