lördag 5 mars 2011

Trädgårdspyssel

Vaknat till en underbar lördagsmorgon. Solen skiner, takdropp redan klockan 08.00 och man känner att våren är på G. Maken tycker det är dags för första vårpysslet i trädgården, klippa äppleträdet. Ska nog ta in ett par kvistar och sätta i tulpanerna. Tänk om det kunde bli blommor på grenarna!

Maken fick börja med att klättra upp på taket - Nisse hade tagit stegen upp, men kunde inte ta sig ner. Han satt där uppe och pep. Räddaren i nöden kom - hjälpte honom ner.
Vår lille Nisse (en magrare version än idag)
Jag tar hand om tvätten idag, oj vad mycket jag sparat på mig. Men maskinen sköter ju tvätten, jag får ta hand om den när den väl torkat. Tänk om man ändå hade ett trollspö - stryk dig själv-spö. Då skulle jag må bra. Det är så tråkigt att stryka, men skönt när det är klart. Precis som allt annat städ- och plockjobb.

Igår kväll blev jag lite imponerad - lille 5-årige Vincent ringde. Han kunde mormors (mitt) telefonnummer själv. Så duktig han är, lille hjärteklimpen. Man blir varm i hela kroppen vid sådana här upplevelser.

Nu kör vi - lördagspyssel, och så lite handboll i Linköping i eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar