fredag 18 mars 2011

Värdekoll

Jaha nu har jag svaret. Det långa sockret - det viktiga - var inte riktigt OK. Ligger för högt så nu måste jag skärpa mig med kosten och motionen. Blodtrycket mycket bra. Känns skönt. Urinprovet - lite förhöjt socker som tyder på att jag på eftermiddagarna inte är stabil i mitt insulinproducerande. Det och långsockret hänger tydligen ihop. Äter lite för sällan på eftermiddagarna. Får ta med mig lite knäckebröd till jobbet och pilla i mig. SKÄRPNING om jag vill leva länge till. Och det vill jag!

Väglaget hem var bättre än på morgonen, men fy tusan - över 20 cm nysnö.

Ett av Görgens barnbarn har hamnat på lasarettet med förhöjda värden (vill inte gå in på vad för värden än). Vi håller tummarna för att de hittar felet och att hon snart får komma hem. Kram till W.

Snart är det fredagsmys - när maken skottat färdigt och jag varit på handboll. Stannade till och köpte lite kex och goda ostar samt dessert. En chokladmousseboll från bästa Chocolate i Linköping. Snackade jag om att förbättra kosten nyss? Ja, snart sker en förändring, inte idag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar