torsdag 24 mars 2011

Gräsänka

Jaha, så är man då gräsänka fram till lördag. Härligt för maken att komma iväg några dagar, få njuta av god mat och gott vin i vänners sällskap. Hoppas han får en riktigt härlig resa.

Idag ska jag jobba på, sedan är det möte med SISU ikväll. Vi är ett nätverk av handbollsföreningen i västra östergötland som samlas och diskuterar gemensamma frågor. Och i kväll är det en träff där vi ska diskutera utbildningar inför hösten. Spännande! Vår ambition i MHK är att alla ledare ska ha en ordentlig ledarutbildning. Viktigt eftersom de ska lära ungdomarna hur man uppträder på och utanför planen också. Då krävs det mycket. Men de flesta är positiva till utbildning. Även styrelsen behöver utbildning och det har vi nappat på. Så snart är det dags för en ny "mangling" av oss.

Eftersom jag är gräsänka så stannar jag kvar i Linköping och bor hos dottern. Då får vi också tillfälle att umgås lite själva. Härligt. Visserligen är jag inte klar med mitt möte före 21.00, så det blir inte många minuters umgänge innan det är dags att inta sängläge, men lite hinner vi nog prata.

Kör hårt, ny dag med massor av utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar