fredag 18 mars 2011

Åka på tvättbräda

är precis vad jag gjort nu på morgonen. Vägarna är inte plogade, utan tvättbräde-skumpiga. Känner mig fortfarande skakig. Och 1 timma och 40 minuter till jobbet, mot normalt 50-55 min i bra väglag. Fredagshumör på topp!!!

Skit samma jag ska ju snart vända hemåt igen. För efter lunch är det dags att åka tvättbräda igen. Eller är det kanske så att "vägförvaltningen" plogat då? Jag ska till diabetessköterskan idag. Ganska säker på att mina prover inte är OK, jag är ju fortfarande inte fri från min mykoplasma-infektion. Hostar fortfarande lite, känner mig snorig emellanåt osv. Lägg därtill att jag inte motionerar. Ingen bra kombination för en diabetiker. Tyvärr - det sista - motionen, kan jag bara själv styra. Infektionen är det värre med.

Ska försöka att kolla lite handboll kl. 17.00 också. Det är de minsta grabbarna som spelar sin sista match. Och är jag nu hemma i Motala vid den tiden, så ska jag passa på att kolla.

För övrigt hoppas jag på en lugn och skön fredagskväll, mys ihop med bästa maken i världen. Nästa veckan får inte han och jag ses så mycket, han ska vara på resande fot. Först konferens, sedan väntar en tripp till Frankrike på ett par dagar. Vilken lyckost, eller hur? Men det är han värd.

Nu ska jag springa iväg och hämta bullar, ett större möte väntar och då ska det vankas bullar. Sköt om er, kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar