tisdag 22 mars 2011

Väntans tider

Siså där bra gick väl mötet i går. Lustigt att det alltid finns någon som ska opponera sig mot allt vad andra gör. En fastighetsägare som kan se till att det blir besvär för övriga. Men, som lantmäteriet berättade, alla har rätt till sin åsikt och allt skulle upp på bordet igår. I övrigt gick det bra. Nu väntar ca 1 månad, innan vi vet om det behövs en förrättning till. Därefter 4 veckor innan allt vinner laga kraft. Det är klart att man vet att lagar har kraft, men denna tid. Stackars de som vill börja söka bygglov.

Hade möte i handbollsklubben efter, och det gick bra. Även i det ärendet är det nu väntans tider som gäller. Vi pratar med en ny tränare om en framtid hos MHK. Han behöver några dagar på sig för att bestämma sig. Håll tummarna - vi vill - hoppas han vill!

Nu är det dags att sätta igång det riktiga jobbet. Och kvällen ska jag spendera själv. Maken på konferens, så jag får fixa allt själv. Tänk vad jag är bortskämd - han sköter allt annars. Idag får jag tänka själv på vad jag ska äta. Låter löjligt, men jag är SÅ bortskämd. Men skönt för honom att slippa planera idag. Jag unnar honom verkligen detta. Och inte nog med det, han ska vara borta torsdag till lördag. Tror ni att jag klarar mig? Hoppas han får det riktigt bra, en önskan från hela mitt hjärta.

Nu tar vi tag i dagens jobb - kör hårt vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar