söndag 6 mars 2011

Vasaloppssöndag

Vaknat till en lika solig och härlig söndagsmorgon, som lördagsmorgonen var. Till detta start av Vasaloppet - på TV. Ni tror väl inte att jag åker - aldrig i livet - men det är hårt att följa på TV också. Ska plocka fram mitt lilla järn och följa loppet. Och mitt järn är strykjärnet, så jag stakar på med det. Känner hur träningsvärken kommer, för jag undrar om jag blir färdig innan första skidåkare går i mål. Så blir det när man sparar på sig en massa stryktvätt.

Söndagen kommer nog att innebära mest inomhusjobb och mys. Passa på att krama maken ordentligt kanske. Det är han värd - den bästa som finns, som får mig att må bra och peppar mig när humöret sviker ibland. Det är kärlek det!!!!

Lite besök av barn och barnbarn blir det också. Lilla Wilma och Ebba med mamma kommer en sväng. Och snart måste vi åka till dom, 8 nya valpar till Maja har anlänt. De är så söta, så söta.

Nu plockar jag fram järnet och kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar