torsdag 3 februari 2011

Otroligt

Hur kan saker och ting bara försvinna? I går kväll, när jag åkte från jobbet, så öppnade jag garageporten med mitt kort. Sätter mig i bilen och kör raka vägen hem. Väl där ska jag plocka av mig mina saker som jag alltid gör, nycklar och passerkort. Mitt kort finns inte!!!

Ut i bilen och leta, gå igenom handväskan och samtliga fickor i byxor, kavaj och jacka. Borta!!! Det måste finnas någonstans - kan inte bara försvinna. Letade i bilen i morse, kollade garaget när jag kom hit (kom in med lånekort) - men nej. Kortet är borta. Hur är detta möjligt???

Nog om det, kommer förmodligen fram snart. Idag är en helt vanlig torsdag, jobba och sedan hem till mitt paradis.Kanske ett möte i klubben, om deltagarna svarar under dagen, annars får det vara till vårt ordinarie styrelsemöte på måndag. Någon gång under dagen kommer en servicekille för att kolla vad det är för fel på diskmaskinen som strejkar. Fast det finns ju manuella, och just nu är jag det. Går ganska bra när man bara är två personer - men om man har gäster blir det värre. Är man bortskämd - nej inte alls. Bara bekväm!

Ha en bra dag!!!

PS! En arbetskamrat har hittat mitt kort, JIPPIE! DS

2 kommentarer:

  1. Det skulle vara intressant att få reda på var arbetskamraten hittade Ditt kort. Bara så att man nästa gång kan tipsa Dig!

    SvaraRadera