söndag 20 februari 2011

Magknip

Vaknade 06.15 av ett fruktansvärt magknip. Upp på toa, och sen var det svårt att lägga sig igen. Så därför sitter jag här med datorn i knäet. Undrar vad som är på G? Ska det bli något mer, eller är det över nu? Det sistnämnda tror jag på.

Hade en härlig lördag, shopping på stan till både make och mig. Skulle gärna hittat lite mer till mig, men om jag är duktig idag kanske jag får med maken till Linköping - vem vet! I all fall köpte vi jacka, byxor och 3 skjortor till honom igår. Själv blev det ett par jeans och en kofta. Jag behöver lite skjortor också och några T-shirts. För att inte tala om skor - men det tar jag senare när kylan släppt sitt grepp ordentligt.

Förutom ett försök att få maken med till Linköping så blir det en lugn dag. I den här kylan gäller det ju att vara hemma och elda ganska mycket. Så turerna från hemmet blir inte långa. Jag känner just nu att det inte är skönt här inne, 14 grader varmt bara och jag har precis tänt brasan så det tar en liten stund innan värmen sprider sig i rummet.

Nä, vet ni va - jag tar filten om mig, lägger mig här framför brasan en stund och försöker somna lite. Vad tror ni den starten på dagen? Ganska härlig, eller hur?

1 kommentar:

  1. Jag längtar till vårt kära sommarställe när du pratar om din brasa, det är det härligaste som finns att sitta vid en brasa och bara njuta. Men blir det en varm sommar går det inte att elda, men försommaren och tidig höst går det bra. Ha en skön söndag. Kram//Britt

    SvaraRadera