torsdag 24 februari 2011

Nära krock

Jag trodde yrkesförare hade lite mer omdöme än vad jag upplevde på vägen hit idag. Jag har precis lagt mig i omkörningsfilen på motorvägen, beredd att köra om en saltbil. Precis innan omkörningen ska starta, kastar sig saltbilen ut i högerfilen och jag får tvärbromsa. Tur att bilarna bakom höll bra avstånd. Många, ljudliga signaler ljöd kan jag lova. Och mina ben darrar av rädsla. Saltbilen skulle alltså vända - utan att kolla backspegeln. Idiot!

Lunchmötet i går var supertrevligt. Kändes inte som det gått 30 år sedan vi sågs och en lunchtimma räcker inte för att gå igenom gamla minnen - vi får ta mer tid på oss nästa gång. Tack Gun, du förgyllde min dag.

Idag måste jag försöka att ringa kommunen för lite uppgifter inför vår detaljplan hemmavid. Det närmar sig beslut angående vatten- och avlopp. Vilken spännande resa vi har framför oss - och tom plånbok kommer det att generera. Men vad då - det finns många fördelar.

Kör så det rycket - det är torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar