fredag 18 februari 2011

Iakttagelser

Mycket spännande dagar, 1 1/2 dag totalt har spenderats i kära kollegors sällskap. Säljkår som jobbar med B2B, långsiktig försäljning. Mina tidigare erfarenheter från säljkårer är att det är ett gäng mycket intensiva personer, vill mycket, har idéer, sociala men ändå med egna intresset i fokus, de för mycket diskussioner och har många behov av säljhjälpmedel. Kreativiteten brukar sprudla.

Här var också ett gäng kreativa människor, men betydligt lugnare och mer sansade. De var ganska nöjda med sin tillvaro även om de märkt av de hårda tider som råder på marknaden. Samtidigt som förbrukningen sjunker ska en ompositionering ske. Det tar tid att inse det, men vilken spännande resa företaget har.

Det blev bra diskussioner här också, men en sak jag upptäckte i efterhand. Jag tror inte att vi fått riktigt bra svar på de frågor vi ställde. Vi jobbade nog inte riktigt konkret mot det målet. En riktig analys av resultatet krävs för att se om vi lyckats.

Nu ska vi flytta inom huset där jag håller hus på måndag-tisdag - så det dröjer några dagar. Bra eller dåligt? Hinner för mycket att försvinna ur huvudet, eller blir summeringen bättre? Ja det återstår se.

Nu är jag hemma igen, fått krama det bästa jag har, maken. Han har förberett en god middag, ankbröst med goda tillbehör, ett glas vin upphällt när man kommer hem. Livet är härligt!!!!

God fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar