lördag 19 februari 2011

En vecka till....

har nu sprungit iväg. Gud vad fort det går. Redan dags för barnens sportlov här i Östergötland. Man kan inte säga att det inte är vinter i alla fall. -15 grader visade termometerna när jag klev upp för en halvtimma sedan. Snön finns också, så skidspår och backar får säkert många besök.

Maken och jag ska besöka staden idag. Det händer inte allt för ofta, men idag måste vi bättre på vårt klädförråd. Måste inhandlas byxor och skjortor till oss båda. Undrar om det finns något i den här lilla stan? Kanske får förflytta sig till Linköping, men det hoppas jag att vi slipper. Jag försöker faktiskt att tänka på handeln i Motala, jag vill ha kvar butiker här i stan och då ska jag själv också gynna dessa handlare. Så vi håller tummarna att inköpstarmen hittar rätt idag.

För övrigt blir det en lugn, avslappad och skön lördag. Vi ska njuta av varandra och laga lite god mat. Får se om vi även får lite besök. Det kan bli så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar