onsdag 23 februari 2011

30 år sedan - har det hänt något?

Idag blir det en spännande lunch. Jag ska träffa en arbetskamrat från min allra första arbetsplats - Jönköpings Automobilförsäljning. Jag fick jobb där direkt efter skolan och att jag fött mitt första barn, så det var alltså 1974. Jag arbetade tillsammans med Gun, som jag ska träffa idag, i drygt 2 år.

Några gånger har varit träffats efter det, men jag tror att sista gången var 1981-1982 någon gång. Minns inte direkt, men det kanske hon gör. Anledningen till mötet är att jag satt och letade efter henne på nätet, när jag var arbetslös. Och med ett ovanligt efternamn, så var det inte så svårt att hitta henne. Jag skickade ett sms och vips ringde hon upp mig. Hon bor i Norrköping idag, och jag jobbar ju där - så vi startar med en lunchdate. Spännande! Har det hänt något tror ni?

För övrigt blir det lugnt och stilla, en vanlig vardagskväll - lite lillördag kanske - men lugnt!

Nu kör vi på, sista delen av flyttkarusellen går idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar