tisdag 15 februari 2011

Förebilder

Det blev ett ganska lyckat möte i går kväll. Allt reder sig säkert till slut och vi får en bra gemenskap i klubben.

På vägen till jobbet idag var det glashalt. En olycka på E4:an och varje gång man gasade lite så började man slira lite. Men de flesta tog det faktiskt lugnt. Bra förebilder i trafiken med andra ord.

När jag kom in i Norrköping såg jag ett dåligt exempel på förebilder. Vid rött ljus, vid ett övergångsställe står en äldre dam, en medelålders kille och ett gäng små barn ca 8-10 år gamla. Innan trafikljuset slår om till grönt för fotgängarna, vad gör de äldre? Jo de kliver rakt ut i gatan. Tänker inte ett dugg på att det finns barn i närheten. Verkligen inga goda föredömen. Varför gör man så här? Jag kan nog tänka mig att jag själv gjort likadant. Men just idag blev det så klart för mig, där jag satt och väntade på grönt ljus för oss bilister. Är vi vuxna så här klantiga?

Idag blir det ytterligare lite pyssel inför konferenserna onsdag-torsdag. Plocka ihop material, och åka till Idrottsparken med. Så nu kör vi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar