måndag 21 februari 2011

Flyttkaos

Det är inte överdrivet att säga att det är kaos på jobbet. Flyttkaos. Flera våningar ska skifta plats och nya möbler ska monteras. Hantverkare överallt, packning och ändå ska jobbet flyta. Telefoner som ska flyttas, IT-utrustning som ska fungera direkt på nya platser. Och i morgon eftermiddag ska allt vara klart.
Och mitt humör är ju inte bättre efter tandläkarbesöket. Nu vet jag vad som ska göras och fått indikationer på hur jag kommer att må efteråt. Inte kul. Jag ska räkna med att gå på värktabletter ca 1 vecka efter varje behandling. Och mitt nuna kommer att bli missfärgad. Tanken går direkt till maken, kommer han att bli anklagad för misshandel? Tänk er själva, 1 ggr/månad, i 4 månader, kommer jag att vara missfärgad i ansiktet. Hur kul är det? Inte alls. Men det måste gå. Dj-la sjukdomar säger jag bara. Inte nog med det - dyrt blir det också. Hade kunnat åka på en utlandsresa och blivit solfärgad istället. Vad skönt det hade varit.

Brun och fin, istället för blå och gul!

2 kommentarer:

  1. "Bit ihop" känns fel i sammanhanget, men håll ut och lycka till, det blir nog bra till slut!

    SvaraRadera
  2. Du är väl svensk? Blått och gult!

    SvaraRadera