tisdag 1 februari 2011

Dags igen

Nu var det dags igen - hostan tillbaka - intensivt hostande så fort jag lägger mig ner. 4 timmars sömn är för lite för mig. Ikväll får jag väl ta hostmedicin tidigt, så att jag slipper det elände.

Det var mysigt med 7-årskalas i går, och jag träffade fyra av mina fem barnbarn. De är så härliga nu, både stora och små. Satt och pratade med den stora tjejen, snart 16 år. Så började jag tänka på hur jag var när jag var i den åldern. Jag träffade min första make, kär upp över öronen. Vi cyklade mellan Sommen och Tranås för att träffas, man gjorde allt för att ses. Och när jag var drygt 16 år fyllda (stora tjejen fyller inte 16 förrän i augusti) så blev jag med barn. E:s mamma kom till världen när jag var 16,5 år. Hoppas att det inte går i arv.... världen är tuffare nu. Men det är så kul att höra hur tankarna går och hur självständig man vill vara. Samtidigt som allt är fel, och alla andra får.... o vad jag önskar att allt kommer att gå bra för mina barnbarn.

Idag blir det att jobba - och kvällen ska nog ägnas åt en del handbollsplanering. Dags att börja ta tag i nästa säsong, mycket förberedelser ska göras - vi måste se till att få en bra grund att stå på.

Kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar