tisdag 23 november 2010

Vinter

Det är verkligen vinter idag. Snön flyger utanför fönstren och det verkar vara ganska mycket. Och det blåser rejält. Men framför brasan är det varmt och skönt. Gud vad det är härligt med en brasa.

Idag säger vi GRATTIS till bästa svågern Rickard också. Det är Din Dag i dag! Kram från Östergötland!

Igår blev det lussekatter, lussebullar, limpor och några köttfärspajer. Alltid något - och lite lust till att pyssla infann sig också. Hoppas den håller i sig för det är mycket nu. Ska försöka fortsätta lite på förmiddagen i dag. Sen bär det av till Ljungsbro simhall, en liten simtur och därefter åka för att hämta barnbarn på dagis/skola. Mamman ska jobba till sen kväll, så jag får rå om dem en stund. Min älskade kommer också till Pillans nya hem för att installera lite lampor och sladdar hit och dit. Han är en ängel, min älskade!!!

Jag ska också ringa mitt stora barnbarn Ellen och höra hur hon mår. Hon har nu varit sjuk i 10 dygn och blir inte bättre, trots byte av medicin. Har det inte vänt idag, så blir det ett nytt läkarbesök. Stackarn, hon är verkligen dålig. Håller mina tummar för att det vänder, att hon återfår kraft och ork. Tusen kramar Ellen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar