onsdag 3 november 2010

Olycka

Igår hände en riktigt hemsk olycka på yngsta dotterns arbetsplats, Sporthallen i Ljungsbro. Det var ett klorgasutsläpp med explosion. 5 st skadade fördes till sjukhus - kollegor till dottern. De hade andats in klorglas. Dottern ringde mig och berättade att hon mådde bra. Dock fick hon senare utslag över hela kroppen och fick uppsöka sjukhuset, där hon blev kvar. Tyvärr har jag inte fått kontakt med henne, men hon hade pratat med sin syster och berättat hur illa det var. Hoppas jag får kontakt nu på morgonen. Hemska tanke att hon är skadad. Storasyster berättade också att lillasyster var i ett riktigt chocktillstånd. Hoppas att lasarettet kunde hjälpa henne med det. Någon form av kristeam bör väl finnas till hands.

Idag blir det en lugn dag - ladda inför morgondagens busstur till Stockholm. Ska bli riktigt kul att göra något tillsammans med vänninorna. Och inte minst - glasögonprovning. Spännande, spännande!

Jag känner också att jag har en begynnande förkylning i kroppen, kan det vara makens baciller? Hoppas att det inte blir så mycket, men jag avstod från simningen idag på morgonen. Onödigt att ta ut kroppen i det här läget, bättre att avvakta och se vad som komma ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar