tisdag 9 november 2010

Var finns jobben?

Nu börjar jag bli lite desperat - jag vill ha ett jobb! Finns i stort sett inget att söka som passar min profil. Ska jag sätta mig på skolbänken igen? Nej, jag är för gammal - jag vill jobba! Vet inte var jag ska leta, snart. Har suttit i över en timma och letat på alla sidor jag vet annonserar jobb. Inte ett enda att söka!

Ska istället försöka att njuta av dagen. Lite pyssel, stort och smått i hemmet kanske kan få mitt humör att bli bättre. Om jag ska vara riktigt ärlig har jag inget att gnälla över. Har en underbar man, ett hus och framför allt jag har hälsan. Tänk också vilken glädje familjen ger - barnkramar runt halsen, roliga kommentarer från små munnar, underbara barn och bonusbarn med familjer. Just nu går väl lite extra styrka till yngsta dottern som är i en jobbig situation, separationens. Jag är dock övertygad om att hon kommer stark ur det här, vilket jag hoppas att hela familjen gör.

Ikväll ska jag på Funktionärsfest för Vätternrundan tillsammans med 2 tjejer från damlaget. Tjejerna ska ta emot pris för årets servicestation. Härligt tjejer - ni sköter er helt otroligt bra.

4 kommentarer:

  1. Facebook, Twitter och vad mer? Ut med Din jobbansökan och Ditt CV! Var lite mer på!

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske skulle fundera över att publicera här i alla fall. FB vet i tusan,,,,

    SvaraRadera
  3. Hej Else-Marie!

    Jag förstår din frustration, har samma känslor som du, fast jag fortfarande har ett jobb...Kan du tänka dig jobba inom något annat område? Jag har ju alltid jobbat inom vårdområdet och tittar därför enbart inom det området, men jag kanske också borde söka mig vidare...men det skrämmer en ;)
    Jag har inte flyttat än till linköping, om jag inte får jobb innan så flyttar jag i årskiftet, går och väntar och väntar =(
    Får du någon mer hjälp från det där trygghetsrådet som du skrivit om?
    Jag hoppas verkligen det ordnar sig! och det gör det, tar bara lite olika tid :)

    Jag fortsätter och följa din blogg och hoppas varje gång jag loggar in här att det står att du fått jobb =)
    Ha det så bra!
    /Johanna

    SvaraRadera
  4. Heja på!
    Åk runt och lämna cv.Visa upp dig på företagen.
    Så fick jag mitt jobb på k-rauta.Var nog där vid 3 olika tillfällen.
    Kram Ywonne

    SvaraRadera