onsdag 24 november 2010

Vilket dygn!

Mycket ska man vara med om, eller hur? Man lär så länge man lever!

Igår startade jag med ett besök på klubbis. Kortvarigt eftersom det finns att göra här hemma. Åkte hem, bakade 3 sorters kakor och snön vräkte ner. Klockan 13.30 var det dags att lämna den varma, sköna boningen för att ge sig ut i rusket. Och vilket rusk - isgator, snödrivor och snöblåst. Inte bästa förutsättningarna för en bilfärd - men har man lovat, så har man.

45 minuter senare (normalt 20 min) var jag i Ljungsbro simhall, träffade dottern och tog en simtur. Rask iväg ut på vägen igen för att hämta barnbarn i Rappestad. Till saken hör att jag fick nyckel till dotterns hem, vilken jag la i sätet bredvid mig. När vi kommer hem, så åker nyckeln ner bakom sätet - men finns inte!!! Leta, leta och åter leta. Både make och jag förbannade. Till slut - i skenan för passagerarstolen - där fanns den. In och pyssla lite. Dottern skulle komma hem vid 19-tiden. Så ringer telefonen - dottern - "mamma, min bil är trasig och jag sitter fast på E4:an". Lugn gumman säger jag lite glatt, det ordnar sig. En trafikolycka hade satt stopp för hennes hemfärd. Nästan fyra timmar senare dyker hon upp, stackarn. Vi, maken och jag, bestämmer oss för att köra i en bil tillbaka till Motala - tur att vi kan vara lite kloka ibland. Det är väl sådant som kommer med åren.....????

Väl hemma väntade en kall bostad, massor i köket att fixa efter förmiddagens bak - så sängen fick vänta till 00.30. Inte vanligt i vår familj. Klockan 04.45 ringer klockan igen. Dags för maken att åka till jobbet - och jag måste åka med. För hur skulle jag annars få hem min bil? Och så hade jag ju besök på TRR inbokat också.



Soffmys fast hemma hos mormor!
 Men jag kan säga att det gjorde inget att åka in till Linköping så tidigt. Fick världens härligaste morgonstund med Olle och Stina. Mysa i soffan framför barnkanalen och med varm chocklad. Vilken kickstart på dagen.

Nu är jag hemma igen - och det är ingen vanlig dag i dag heller - det är Viggos födelsedag. 5 år idag - Grattis lilla killen. Förresten stora killen nu. Vi grattar när vi träffas!!!!

Nu fortsätter julförberedelserna - lite adventsfint ska här bli, bara brasan kommer igång. Kram till er alla i snöovädret!!!!

PS! Vet ni vad jag gjort mer? Jo åkt hit till Motala med barnens bilbarnstolar i min bil. Klantigt, eller hur? Stackars barn och barnbarn, vad jag ställer till det!!! Kan lova - de kommer i morgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar