fredag 19 november 2010

Äntligen fredag

är det många som säger. Framför allt de som har ett jobb. Vi som är anställningslösa känner ingen skillnad på dagarna. Har jag helt tappat greppet - ingen skillnad. Det är klart att det är skillnad - mannen är ju hemma när det är helg. Och fredagsmys är inte dumt - så jag känner verkligen efter - det är Äntligen fredag.

Idag ska TRR-gruppen göra ett studiebesök på Mixum, ett intressant företag i livsmedelsbranschen. De kokar och skalar ägg, till industri, restaurang och butiksledet, gör sallader och smörgåsar. Företaget drabbades för drygt ett år sedan av en kraftig brand och har nu byggt upp en helt ny anläggning. Och fantastiskt är att produktionen bibehölls under hela avbrottstiden. Fantastiskt - och det ska bli skoj att se företaget på plats.

Sen blir det sill-lunch på kansliet, tillsammans med damerna på våning 1 i huset. Ska bli gott att slippa äta lunch själv - det är pest och pyton tycker jag. Bara att planera för sin egen lunch, äta i ensamhet etc är jobbigt. Och att vi nästan aldrig har några rester som går att äta.  Och har vi rester, då är det flera dagar innan det är dags för "ensamlunch". Tycker ni att jag klagar - tyvärr ett riktigt i-landsproblem. Äta lunch ensam eller i sällskap? Många har varken lunch eller någon att äta tillsammans med - någonsin. Jag har det kanonbra, eller hur?

Lite fredagsmys blir det i kväll - kan nog tänka mig litet glögg framför brasan - vad tror ni om det? Trevlig fredag till er alla!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar