måndag 15 november 2010

Fy tusan

Fy vilken morgon. Hosta, snuva och trasig mobiltelefon. Snacka om att man blivit beroende av tekniken. Inte ett enda av mina kontakters telefonnummer gick att få med till den nya telefonen. Hur kul är det? Självklart har jag inte kontakter uppskrivna på gammalt hederligt sätt heller - och hur många kan man utantill idag? Van som man är att bara trycka på knappen. Så om ni som läser detta, skicka ett sms, maila eller ring till mig, så att jag får in era telefonnummer igen.

Och till råga på allt ska man lära sig en ny mobil - och fattig blir man också. Nu får det vara slut med djävligheter. Låt turen vända - jag vill ha nytt jobb, tjäna pengar och känna mig tillfreds med livet. Jag VILL; VILL - åter VILL.

För övrigt är det bra, trots ruskväder. Blir bättre nästa helg när vi får ta fram adventsljusstakar och stjärnor. Då lyser vi upp höst/vintermörkret igen. Och tänk - snart vänder det - vi går mot ljusare tider. Kanske även arbetsmässigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar