söndag 21 november 2010

Söndagspyssel

Idag tog vi sovmorgon, även jag faktiskt. Inte ofta jag sover till 08.30 men det gjorde jag idag. Känns faktiskt skönt.

Mannen pysslar i köket, det är dags att göra julköttbullar. 5 kg färs ska bli runda bullar - och vem tror ni provsmakar först? Jo det är jag. Det är helt underbart att få äta hans nystekta köttbullar - de bästa i världen. Har hört att han har jobbarkompisar som gärna skulle vilja att han tillagade deras köttbullar också. Men det tror inte jag att han vill....

Själv ska jag ut i köket för att kolla om vi har jäst hemma. Finns det sätter jag nog en lussebulledeg. Det är ju faktiskt första advent nästa vecka och lite måste förberedas.

Efter lunch blir det en tur till Linköping, yngsta dotterns nya boende ska inspekteras och lite hjälp behöver hon. Så det ska vi försöka bistå med. Det är inte mycket man kan göra, men det lilla vi kan, det gör vi med glädje. Har nyss pratat med äldsta dottern i telefonen, och det verkar som mitt barnbarn börjar bli lite bättre. Hon har fått en kraftig infektion och varit kanondålig, så nu håller vi tummarna för att det går åt rätt håll.

Och vet ni vad - äldsta dottern och jag ska ha en bakdag snart. Oj vad jag längtar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar