lördag 6 november 2010

Alla helgons dag - minnen!

Idag är det Alla helgons dag. Jag tror att för många är den förknippad med minnen. Vi minns våra nära och kära som lämnat jordelivet, vi minns lite extra idag. Jag har själv varit lite anti till den här dagen - varför en speciell dag? Minnen vill jag ha jämnt. Men jag har kommit på att det är en ganska fin tradition att besöka just kyrkogården och minnas lite extra. I vårt fall åker vi till Tranås kyrkogård och där spelar Frälsningsarmén kl. 10.00. Det brukar vara mycket folk och det är väldigt vackert med en hornmusikkår.

Vi ska i år ta med 2 barnbarn också. Och den stora dottern med familj ska också följa med. Det känns jättebra.  Ska se om jag inte kan ta lite kort som publiceras lite senare idag.

I övrigt blir det en dag tillsammans med barnbarnen. Lite spel, lite film, godis och sen får vi se vad det blir.

Jag tänker också på Linda, en bloggvän som nu äntligen är på sin resa till USA. Hoppas att hon har det bra och orkar med allt. Hon är en helt otrolig människa, också nominerad till Årets hjältemamma. Följ länken och lägg en röst!

Ha en riktigt bra dag alla vänner som läser här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar