torsdag 18 november 2010

Energikick sökes

Jag behöver en energikick - undrar var jag ska få den ifrån? Tycker faktiskt att det mesta är trist, jobbigt, mörkt och har ingen lust till något. Jag som verkligen gillar julen, borde vara lycklig nu när jag snart kan börja pyssla. Men inte ens det gör mig glad längre. Vad är det som är fel? Funderar mycket på om det är för att jag inte kunnat träna eftersom jag är så förkyld. Ligger diabetesen för högt - känner igen lite från i våras när det bröt ut.

Jag måste helt enkelt lyfta mig i kragen och gå ut och leta energikickar. Och jag måste planera mina dagar lite bättre. Jag vet ju att hela jag mår bra av att ha mycket att göra. Ryck upp dig nu, kärring - har inget att klaga på. Istället har jag mycket att vara glad för, eller hur?

Nu tar jag på kläderna, går en promenad och sen får vi se vad dagen ger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar