torsdag 11 november 2010

Flytt

Idag blir det att hjälpa yngsta dottern lite inför hennes flytt. Mycket som ska delas, packas osv när man ska separera efter minst 10 år tillsammans. Och för att inte tala om känslostorm hos båda, och det finns ju 2 härliga charmtroll inblandade också. Jag kommer själv ihåg hur känslorna svallade när jag och mitt X delade på oss. Gör jag rätt, jag vill ha och det vill han också, vad är "mitt" och "ditt" - en sak är säker - det blir aldrig bra genast. Alla parter retar sig på stora och små saker - och låt det vara så. Det lägger sig!

Det är 2 kloka människor som valt att gå var sin väg - det blir jättebra på sikt. Även om det nu är jobbigt. Nu får vi alla hjälpas åt att göra det bästa av den situation som uppkommit.

Min dag ägnas åt detta. Ska försöka göra mitt bästa för att underlätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar