onsdag 10 november 2010

GRATTIS!

Idag är ingen vanlig dag, det är min storasysters födelsedag! Hurra, hurra! Hon fyller 62 år. Oj vad det låter gammalt - är jag på väg dit också? Tur att det är 8 års skillnad på oss - jag fyller bara 54 år senare i vinter. Har åldern någon betydelse? Nej, huvudsaken är att vi får vara friska. Och nu ska jag snart sätta mig i bilen för att förflytta mig till Vetlanda, där syster yster bor. Ska åka och fira henne, vilket jag inte gör för ofta.

Igår kväll var jag på funktionärsfest för Vätternrundan. Linda och Emelie från MHK var med och tog emot vårt diplom som bästa servicestation. Underbart att umgås med dessa fina flickor, oj vad det ger mycket. Vi fick se premiären av en film om Vätternrundans grundare, Sten-Otto Liljedahl. Efter lite redigeringar kan den bli riktigt bra. Intressant att höra hur han tänkte om friskvård och idrottsmedicin för över 40 år sedan. Och hur hans verk lever kvar i dagens samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar