måndag 5 december 2011

Usch, nu börjar det!

Det hala väglaget - och svart halka dessutom. Snön yrde på vägen hem, så förhoppningsvis blir det vinterväglag. Jag tycker det är bättre, än när våta vägbanor fryser bitvis. Så tänker jag - varför måste det vara så långt till mitt jobb? Jag gillar inte vinterväglag!!!! Tvi, tvi och åter tvi!

Gårdagen ägnades åt köttbullar och bak. Maken gjorde ca 200 köttbullar som ska avnjutas i jul. Ja, vi provåt i går kväll. Snacka om godis! Jag gjorde limpor, saffransbullar, drömmar och biskvier med saffransfyllning. Gott, det också. Vi provsmakade till eftermiddagskaffet tillsammans med min äldsta dotter med familj. De tyckte i alla fall om det.

På kvällen kom goda grannar och vi tog en Janssons frestelse, nygjorda köttbullar, griljerad skinka och limpsmörgås. Försmak och underbart gott vill jag lova.

Ikväll skulle vi haft styrelsemöte i klubben. Men av det blev det inget. Det blev 10 små n-pojkar som till slut bara blev ett par. En hade anmält förhinder tidigt, en dubbelbokning och så gubben min som lägger sig i sängen med en förkylning/influensa i kroppen. Han har iskalla händer, vilket han aldrig har - då är han sjuk! Så nu håller vi tummarna för att det är snabbt övergående.

Pizzabak klarade han ändå, den väntar nu på att bli klar i ugnen och den ska intas till skenet av levande ljus. Go'kväll på er, ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar