torsdag 15 december 2011

Näsdropp och tidsoptimisten

Näsdroppet fortsätter, men jag har i alla fall varit på jobbet idag. Det gick faktiskt bra. Vips så var kl. 15.00 och då skulle jag ge mig iväg.

Vi skulle nämligen på det årliga besöket hos vår bankman (kvinna). Precis när jag satt mig i bilen, ringer telefonen och vilket gott skratt jag fick. Tidsoptimisten min make ringde och berättade att han redan var på banken. Varför då?, säger jag. Jag var säkert att på att vi skulle vara där 15.30. Oj så fel, en timma i förväg. Han bjöds på kaffe av banken och fick snällt sitta och vänta på sin hustru.

Efter det var det dags att gratulera svärsonen som fyller år i morgon. Grattis Abbe. Nu duggar födelsedagarna tätt. Inte bra i december månad, det räcker med julklappsköpen tycker jag. Men vi väljer ju inte själva våra födelsedagar och blir man sedan som jag, förälskad i en till som är född i december - då blir det så här.

Hörni kära vänner, nu ska jag bara koppla av en stund, förbereda lite inför morgondagen då de ska leverera tvättmaskinen. Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar