torsdag 8 december 2011

Härligt morgonmys

Det har gått ett par dagar sedan jag skrev. Datorkrångel är en del av sanningen, bortrest är den andra anledningen. Jag har sovit över hos dottern i natt.

Fick som vanligt massor med energi, jag träffade mina underbara Expert-kompisar. En av tjejerna säger vi ett extra grattis till. En ny anställning - inte illa i dessa tider! Tusen grattiskramar till dig. Den här gången kunde jag också ta ett glas vin till maten. Det var mysigt må ni tro. Mysigt att komma hem till dottern (hon mår lite bättre nu) och bli serverad en irish coffe. Den satt där den skulle.

När min klocka ringt i morse, och jag hade ätit min frukost så fick jag nog bland det mysigaste man kan få. 2 varma barn kom direkt från sina sängar och gav mormor en morgonmyskram. Så underbart! En av livets höjdarstunder, att få känna dessa underbara, mjuka barnarmar, direkt från sängvärmen.

Efter jobbet i dag blev det att inhandla lite pyssel, 5 barn kommer hit imorgon och ska pyssla. Pepparkaksdegen är också tillverkad, så lördagen ägnar vi åt pepparkaksbak.

Nu tar jag kväll, sköt om er och kör försiktigt alla som ska ut på vägarna i snövädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar