tisdag 13 december 2011

Lucia-morgon

Idag är det mitt eget ljus i livet, min älskades födelsedag. Grattis hjärtat, mitt ljus! Du är bäst!
Själv känner jag mig förkyld, funderade starkt på att stanna i sängen, men så kände jag att det är inte läge för det. Lite bättre blir man efter att ha varit uppe en stund. Men just nu är det på nedgång igen. Fryser, ont i hals och öron och allmänt risig. Får se hur länge jag står ut idag.

Kl. 08.00 har vi lussefirande här på jobbet. I år har jag tyvärr inte varit på barnbarnens firande, utan får nöja mig med firande här på jobbet. Det blir säkert kanonfint och stämningsfullt. Och lussekatten ska också komma, så står det i inbjudan. Den brukar smaka gott.

I kväll måste jag försöka hitta på något kul för födelsedagsbarnet och försöka att vara lite trevlig, trots förkylning. Kramas nu, sköt om er och njut av en grå Lucia-dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar