fredag 23 december 2011

Dan före dan

började med att jag försov mig rejält. I mina planer skulle jag gå upp som en vanlig jobbardag, trots att jag är ledig idag. Gårdagskvällens julfest i Norrköping gjorde att jag inte kom i säng förrän runt 24.00. Tog en dos hostmedicin när jag kom hem i förebyggande syfte. Ville inte ha en natt till sittandes i soffan med hosta. Jag kan säga att jag fick sova - till 08.40 i morse. Är det nån av er som kan se åskmolnet som reste sig ur sängen då? Hela dagen förstörd i mitt tycke. Självklart var den inte förstörd.
Jag tog det med ro, tänkte att det är ingen idé att stressa ihjäl sig. Det blir jul i alla fall. Åkte till klubbis, tog en fika med kanslisten. Åkte till Ica Maxi för sista matinköpen, blomsteraffären för inköp av nästa års adventstomtar till barnbarnen, en tur till staden - några julklappsinköp som jag var sent ute med. Hem, packade upp och åt lite. Skönt, lugnt och sansat. G:s dotter kom, vi tog en fika. Underbart.

Maken kom hem, ett glas vin, lite matlagning och se till att stakarna har nya, fräscha ljus tills i morgon. Klä granen, oj vad mysigt när julskivan snurrar i CD:n. Inget Spotify här inte, utan en jul-CD.

Nu alla kära vännen, är alla paket klara, och vi går till underbara grannar för Uppesittarkväll och mys. Hoppas ni njuter av helgen och massor med kramar till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar