torsdag 29 december 2011

En dag jag gillar

Idag har det verkligen varit en dag jag gillar. Hade ju bestämt mig för att ta sovmorgon. Tji säger jag bara, kl. 06.00 var det omöjligt att sova mer. Kan det ha med åldern att göra???

Skit samma, jag steg upp, tog en låååååång frukost med tidning och godmorgon-TV. Lite kik på facebook, läste nättidningar och bara känslan av ledighet infann sig. Sen tog jag tag i det värsta jag vet - strykningen. Wow, vad hände? Frivilligt, utan att det var massor, men jag tog tag i det. Med beröm godkänt, det var känslan när det var klart. Ett långt samtal med bästa Marie, varför blir det så sällan? Tack för att du slog en signal, den gav mig ny energi.

Sen kom väninnan Ingalill hit och fikade. Vi ses inte för ofta vi heller. Vintertid kanske ska tilläggas. Sommartid har hon ju huset bredvid oss, just nu ett rullande hus, men snart, snart ett permanent hus. Vi fick tjattra av oss under några timmar. Behövligt - för vi har alltid mycket att snacka om.

Efter att ha valsat med herr strykjärn på förmiddagen, så jag eftermiddagsvalsen med herr dammsugare. Och då även i källaren. Känner att även det får betyget godkänt. Som grädde på moset i dag, så ska vi åka till min bästa x-svärfar med fru ikväll. Vilken underbar ledig dag!

Nu önskar jag mina vänner en härlig eftermiddag/kväll. Bara 2 kvällar kvar.... på det här året. I morgon ska jag försöka mig på en summering av mitt 2011. Tid till eftertanke.... och kanske även framtidstanke.... Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar