onsdag 14 december 2011

Rapport från en sjuk

Hostar eländigt, kall om fötterna, varm om kinderna, drippen drapp och drippen dropp rinner från näsan. Sovläge nästan hela tiden. Ungefär så känns den här dagen.

Ska jag vara riktigt ärlig, så har jag hört att man ska vila sig frisk och det är det jag gör. Har lovat mig själv att lyssna på kroppastollen och jag kan lova att det känns redan bättre. 1 dygn efter hemgång. Så hade det säkert inte varit om jag inte lyssnat på kroppen. Tänk att det ska ta nästan 55 år att inse. Nog för att jag är lite trögtänkt, men så lång tid. Genast for ett annat ordspråk upp i mitt huvud: Bättre sent än aldrig!

Jag måste få gratulera bästa svägerskan idag, hon har fått jobb! Kanonhärligt - oj vad jag gläds med familjen. Det ordna sig!!!!

En sak har jag faktiskt gjort idag. Vår tvättmaskin gick sönder häromdagen - igen. Nu måste vi ha en ny. Tack killarna på Expert Vintergatan, ni löste det bra åt mig. Leverans på fredag så helgen kommer att gå i tvättandets tecken.

Nu är det dags att få i sig lite lunch. Tur att det finns rester, för inspiration har jag då inte. Kram på er alla där ute i cybervärlden - och sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar