söndag 4 december 2011

2:a Advent

Jar precis avslutat min frukost, den 2:a advent. Tända ljus och lite julbröd till frukost är inte dumt. På TV:n sjunger en kör julsånger, just nu Let it snow. Det är precis vad man önskar, ett litet snötäcke. Om min önskning slår in vill jag inte ha snö på vägarna, tror ni det är möjligt? Nej, man får nog ta det onda med det goda. Visst vore det mysigt med lite vitt ute.

För att förhöja julstämningen så tänker jag baka lite lussekatter i dag, och även lite julkakor tror jag det blir. Maken ska, när han vaknat, steka julköttbullarna. Det här pysslet borde höja känslan av att vi snart har jul i vårt hus.

I går eftermiddag var vi och kollade herrlaget i handboll och äntligen fick de en välförtjänt seger. Spännande match, lite slarv och på slutet vilja som gjorde att resultatet blev vinst med en boll. Grattis herrar.

Nu måste jag sluta skriva, ta mig till köket och sätta degen. Tänd ett ljus, och låt det brinna, den här 2:a söndagen i advent, kram

2 kommentarer:

  1. Jag vill inte ha en massa snö men lite vitt på marken så det blir lite ljusare ute. Det är så fruktansvärt mörkt nu, redan kl 3 börjar det att skymma. I morgon ska vi äta julbord på Stång. Känns lite konstigt en måndag. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Mina farhågor besannades, Glashalt i kväll när jag for hem. Hoppas på snö istället, då tar alla det försiktigt i alla fall. Hoppas julbordet smakat bra och att det funkade en måndag. Kram

    SvaraRadera