tisdag 20 december 2011

Oh happy day

Det har varit en kanondag idag. Massor att göra på jobbet, snöflingor som dinglat ner så vackert och en härlig arbetslunch.

Jag åkte hem, tog tag i sillen (som jag skulle lagt in i förrgår), stoppat korv, haft trevliga grannar på besök, bestämt att de och kära A samt vi ska fira uppesittarkväll tillsammans. Ätit en god köttfärslimpa, tänk så gott det är med husmanskost. Det verkar bli en bra jul.

Imorgon ska maken sova borta, jag ska hämta barnbarnet Victor och skjutsa hem honom till Vadstena. Det är dags för lite jullov för hans del. Klä granen, pyssla lite  och kanske få iväg lite julkort. Alldeles för sent, men jag kanske ska skicka till nyår istället. Har inte bestämt mig än.

Nu undrar jag bara - kommer jag att kunna sova i natt? Det gick inte bra natten som gått, men det kan väl inte bli 2 sömnlösa nätter? Nu tar jag och kryper ner i sängen och provar. Kram på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar