fredag 30 december 2011

Näst sista dagen 2011

Jag tänkte att jag skulle ägna mig en stund åt att titta tillbaka på mitt 2011. Mycket glädje och även stor sorg har året gett mig och min familj.

Året startade med väldig kyla och mycket snö. Andra året i rad som det var rejäl vinter.


Lite härlig bilder från början av 2011, tagna vid vårt hus. Jag upplevde vintern ganska jobbig och det av en enda orsak - väglaget. Det var ganska tufft att pendla till Norrköping varje dag i det hemska väglag som ofta infann sig även på E4:an genom Östergötland.

Vid påsktiden fick vi uppleva något skoj. Svärmor vann i Postkodlotteriets Grannyra. En spännande dag på torget i Kristianstad upplevde vi tillsammans med min älskade mans syskon. Grattis svärmor till den stora peng du vann.

Mycket handboll och föreningsliv bjöd våren på. Jag har svårt att inte engagera mig, tycker att det är så kul. Vi hade som numera traditionen bjuder, städdag i samfälligheten där vi bor. Då serveras frukost/brunch på vår altan. Ett härligt inslag i den här "lilla byn". Det är vår gemensamma midsommarfest som finansierar dessa måltider. Och de genomförs både vår och höst, så även 2011. Försommaren kom med riktig sommarvärme. Många gånger fick vi besök av barn och barnbarn. Vad gör man då?
Jo, man badar! Här tar Olle ett hopp från bryggan. Härliga dagar när man får ha så här kul vid vattnet. Maken har under sommaren byggt om vår stora altan och byggt en altan utanför lillstugan. Under sommaren blev vår vän E allt sämre och sämre. Vi visste alla vart det var på väg. Tragiskt, inte bara för oss, utan främst för hans familj. Vill du läsa mer om det, så kan du göra det här

En semestervecka i Kungshamn var helt underbar. Vi bodde precis vid bron över till Smögen och vi fick besök av härliga grannarna Barbro och Christer. Båtutflykter, god mat och dryck och sköna dagar i skärgårdsmiljö. Det var precis vad vi behövde.

En underbar solnedgång i Kungshamn.


En helg i juli tog vi med Görgens barn och barnbarn på en weekend i Kolmården. Besök i djurparken i dagarna 2 samt övernattning på härliga Villa Fridhem. Maken och jag anlände dagen innan ungdomarna. Hela helgen bjöd på god mat och dryck samt härliga glada skratt och tillrop. Många djur- och naturupplevelser. Här ser vi Cilla med familj när de anländer till Djurparken.

Hösten bjöd på många besök i svampskogen. Det bästa som finns, dessa härliga skogspromenader. Höjdpunkt blev ändå att vi plockade svamp i november. Den 13:e är den här skörden ifrån.

Fler händelser 2011:

  • Äldsta barnbarnet slutar 9:an och flyttar till Norrköping för ishockeyspel
  • Lilla dottern drabbas av sjukdom efter sjukdom, har det kämpigt
  • 2 Tysklandsresor i goda vänners sällskap
  • Härligt firande av x-svärfars 80-årsdag samt släktresa till Åland
  • Underbart besök av G:s bror med fru, efterlängtat!
  • Käre E:s bortgång, tragik för hela familjen och många vänner
  • Och mycket, mycket mer
Jag är otroligt tacksam över jobbet jag haft (och har t.o.m 16 mars). När jag sitter här och tänker tillbaka på 2011 så har jag massor att vara tacksam över. Vi är friska, vi har jobb, vi har en underbar familj, ett härligt boende och njuter av varandra. Många goda vänner finns i vår omgivning - tack 2011 för allt!

Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar