lördag 17 december 2011

För 55 år sedan

kom jag till världen. Stor redan då, 4.200 gram, en mörkhårig liten tjockis som blev rejält klämd av en sugklocka. Ett stort märke i pannan orsakade den. På den tiden fick inte det visas upp, utan man lindade huvudet. Stackars föräldrar, de måste blivit rädda.

Livet rullade på i samhället Sommen. Från att ha varit stor vid födseln, växte jag upp till att vara minst i min klass, liten och tunn. Ett litet mobbningsoffer, som fick utstå en hel del. Men jag fick skinn på näsan. 15 år gammal mötte jag min första kärlek, resultatet blev att vi blev föräldrar, jag knappt 17 och killen 18 år. En underbar tjej som fick namnet Jessica förgyllde vårt liv. 4 år senare kom nästa tös, underbara Pernilla. Livet rullade på, ganska hårt många gånger. Vid dryga 40 års ålder valde killen och jag att gå skilda vägar.

Snart kom min nuvarande kärlek in i mitt liv. Vi har hunnit med mycket tillsammans och han är min  stora idol. Lugn, trygg, rolig, engagerad - jag det finns inte ord för vad han betyder för mitt välmående. Jag ska nog strax gå och väcka mitt hjärta, ge honom en rejäl kram och berätta vad han betyder. Det är viktigt att visa vad man känner. Sen ska jag vara lite fåfäng idag, mina naglar ska bli julfina. Bästa Erika ska göra det möjligt. Får se om det blir lite handboll också idag. Derbydags för vårt damlag, svårt att motstå. God mat och härligt sällskap blir det ikväll. Det verkar bli en bra dag för en femfemma som mig. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar