lördag 31 december 2011

Nytt år och nya utmaningar


Nu återstår inte många timmar av 2011. Precis som jag summerade igår så har det varit både plus och minus på listan. Mest plus, då jag är oerhört glad över hur mitt liv ser ut. Vi är friska och har det bra. Att inte ta allt för givet, utan stanna upp ibland och komma ihåg hur bra det verkligen är, det är viktigt.

Inför 2012 finns det många önskningar. Ett nytt jobb står nog överst på listan, då mitt vikariat tar slut i mitten av mars. Det skulle vara skönt att hitta något i närområdet. Jag tycker att det är långt att åka 20 mil varje dag. Att vi alla får vara friska och de som står mig nära hittar jobb är också högt upp önskelistan.

Får man önska fritt, så står väl någon miljonvinst på önskelistan. Tänk att kunna dela med sig lite av pengar till de barn och  barnbarn. Vilken underbar känsla det skulle vara.

Idag kommer vi att gå på nyårsrevyn Pirater och Dödskallar här i Motala. Efter det blir det trevligt umgänge med grannarna här i området. Min make står för delar av varmrätten, det blir klassiskt - oxfilé. Innan det är dags att ge sig iväg, så ska vi bara slappa och vara lata.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar