onsdag 21 december 2011

Egentid

Idag är mannen inte hemma. Ibland uppskattar jag att få egentid, men vart tog den vägen idag? Jobbade till 18.15, hemma 19.15.

Då ska jag koka pasta till 35 personer och göra pastasallad till vårt julkalas på Holmen IT i morgon. Det tar lite tid. Jag måste också få i mig lite mat, klä granen, lasta bilen med övriga saker som ska med till morgondagens fest..... jag kanske kommer i säng vid 23.00 och bilen går 05.45 senast i morgonbitti. Känns lite snärjigt. Så jag vet inte om det känns som egentid. Tilläggas ska dock att jag tycker att det är ganska kul att göra lite även på kvällen. Ska nog värma mig en glögg - hade inte ni gjort det? Dan, före dan, före dan före dopparedagen. Ska bli så skönt att vara ledig på fredag. Då får jag egentid, städtid. Även om jag lovat mig själv att städa med vänsterhanden, bättre att städa ordentligt efter alla besök i julhelgen.

Nu är första grytan med pasta klar, så nu kör vi igång med nästa, och så nästa och så nästa, tills 5 kg pasta är kokt. God natt, njut av att idag är det vintersolståndet - nu går vi mot ljusare tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar