onsdag 28 december 2011

Leeeedig!

Nästa gång jag åker till jobbet är det nytt år. Jag hade ett par semesterdagar kvar, som måste tas ut före 1 januari, annars betalas de ut i pengar. Se det ville inte jag. Jag tog ledigt - så skönt det ska bli. Jag kommer väl inte att kunna klaga på att jag inte har egentid? 2 hela dagar, oplanerade och sköna. Kommer säkert att hitta på massor av saker som måste fixas, men vad gör det? Jag är ledig och kan disponera tiden som jag själv vill.

I övrigt händer inte speciellt mycket, mellandagarna susar förbi och vi närmar oss ett nytt år. Nyårsafton ska firas tillsammans med vår bästa A. Först revy och sedan hem för lite skumpa. Vi kommer att träffa våra andra grannar för att äta gemensamt, så vi blir 9 st. Men en fattas oss, och det är E. Vi har firat flera nyårsaftnar tillsammans och ju närmare vi kommer, desto fler är tankarna. Jag vet att han har det bra, men saknad är han. Det är svårt att finna ord för hur man verkligen känner. Tankar rusar omkring i huvudet - många gånger så börjar tankarna med Tänk om det inte varit...... Nu finns det ingen återvändo, vi måste gå vidare och det tänker vi göra. Vi kommer att skåla för E på nyårsnatten och säkert är jag på att han är med på en skål.

Ikväll blir det bara att ta det lugnt, äta lite gott och sen slöa. Det är skönt. Hoppas att ni också har det gott där ute i cyberrymden. Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar