lördag 24 december 2011

Nu tändas tusen juleljus

i det vintermörka landet. Julafton är här, och tusen, åter tusen juleljus kommer att brinna idag. Själv älskar jag att bara ha levande ljus (nästan) i juletid. En tanke skänker jag dock till alla ensamma, utslagna, sjuka som kanske inte har ett ljus att tända. Hoppas att 2012 blir ett bättre år för dessa människor.

Själv förbereder vi julbordet för familjen. Barnbarn och barn kommer hit för att njuta av julstämningen tillsammans med min käre make och mig. Tindrande ögon, massor av myrkryp i små ben innan tomten kommer från skogen. För er som inte vet - tomten bor i "vår" skog. Han kommer alltid smygande här runt huset, spanande och spejande har skett hela hösten.

Nu önskar jag er alla en riktigt God Jul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar